Sunday, May 29, 2011

Pengalaman Sehari Kursus Perniagaan Emas

Baru-baru ni saya ada menyertai satu kursus berkenaan emas .Kursus ini untuk mengenali jenis emas, cara nak berniaga, cara nak kira harga emas dan banyak lagilah. Yang pasti lepas ni tokey emas dah tak boleh nak klentong lagi. Semua rahsia dah ada dalam tangan dah. Hahaha. Bagi sesiapa yang nak tahu pasal emas boleh hubungi aku  Bolehlah dikongsi serba sedikit apa yang aku tahu. Ilmu Allah ni luas. Menarik sebenarnya ilmu mengenali emas ni. Tapi tak ramai orang melayu nak ambik tahu. Mungkin selepas ni nak belajar ilmu berkenaan batu-batu permata, kristal dan seangkatan dengannya plak.

 Kursus ni dibuat di Hotel Sg Besi ketika cuti hari pekerja 2011.


 Tak ramai yang datang, tapi yang penting ilmunya....



 Ini bukan serbuk sebarangan.Serbuk emas ada nilai tu...


 Sesi menguji ketulenan emas serta praktikalnya sekali. Kaum lelaki lebih berminat nampaknya.


 Sempat bergambar semasa rehat.

Begitulah pengalaman sehari aku disana. Maybe lepas ni nak buat perniagaan emas plak. Pergh jadi tokey emas lepas ni. Aku pegi sorang2 je. Kawan-kawan semua tak nak join . Macam-macam hal diberikan. Tapi lepas aku balik semua sibuk nak mintak aku kongsi ilmu. Hehehe, boleh tapi kena cajlah...gurau saje..Belah kanan ni ada harga semasa emas. Boleh rujuk disitu bagi sesiapa yang ingin membeli emas perhiasan atau jongkong.

p/s: Duit seribu koyak2 baling tengah jalan rasa2 ada nilai tak.Tapi kalau kepingan emas, potong kecik2 baling tengah jalan, tengok berapa ramai orang serbu.Beras berterabur pun lagikan orang pungut.:)


 -Isnin 30.05.2011 -
Nukilan Brotherfad
Kursus Omeh


No comments:

Post a Comment