Wednesday, August 9, 2017

ROTI TELUR VS ROTI TAMPAL






Sebentar tadi. Di Kedai mamak. Depan Hospital Salam Senawang. Kebetulan, petang tadi isteri saya dimasukkan kedalam wad maka bermulalah episod mamak dan hospital dalam hidup saya.

Saya memesan roti tampal, roti telur dan tosey untuk juadah malam ini.

Semasa mengambil pesanan.

Akak mamak itu bertanya apa beza roti telur dan roti tampal. Suaranya persis dari seberang.

Mungkin di Indonesia tiada kedai mamak. Agaknya.

"Roti tampal telurnya diatas, roti telur pula telurnya didalam." Jawab saya seperti seorang guru kulinari sedang mengajar.

Saya berharap akak tadi faham bila dia mengangguk. Kelihatan seperti dia bercakap sesuatu. Mungkin dia sedang mengulang apa yang saya beritahu tadi.

Itulah saja nak cerita...

ngeh!

Teks: Ibnu Ahmad
Foto: Ibnu Ahmad


No comments:

Post a Comment