Tuesday, September 12, 2017

PADAH JARI TELUNJUK


Sebelum jumaat tadi. Berhenti minum di sebuah kedai. Entah kenapa ramai pula orang perempuan disitu. Kanan kiri depan belakang semua perempuan.

Saya tidak senang duduk kerana ada antara mereka yang kelihatan comel dan ada juga yang seksi.

Masa saya hendak bangun entah macamana jari saya tercocok mata kiri. Pelik. Kesannya mata saya pedih dan berair. Kejadian berlaku ketika saya ingin memakai cermin mata hitam.

Di dalam kereta menuju Masjid Putih Seremban 2 untuk solat jumaat. Saya teringat pesan guru menasihatkan agar sentiasa menundukkan pandangan.

Bila fikir balik. Memang patutlah mata saya tercucuk tadi. Kalau tidak saya masih dok memerhati orang lagi.Taubat.

Itu sajalah nak cerita petang petang ini.

Ngeh!

No comments:

Post a Comment