Sunday, June 26, 2016

NANTIKAN KEMUNCULAN NUREN MIRACLE MARKETING


Bismillah .

Assalamualaikum, salam sejahtera.

Rasanya dah lama tidak update blog ni. Sekarang ni rasanya dah ada banyak masa sikit. Bolehlah
cerita perkembangan dalam tahun ini. Sepanjang Jan 2016 hingga Jun 2016 banyak perkara berlaku.
Yang paling tidak boleh dilupa adalah pengalaman manis menunaikan umrah di Tanah Haram.


Umrah bulan 5 2016

Pengalaman yang tidak boleh dilupakan. Nantilah dalam satu masa akan diceritakan secara detail
pengalaman pengembaraan mengerjakan umrah.Yang pasti , penceritaan nanti penuh dengan misteri
kerohanian dan keinsafan.

Nuren Miracle Marketing

Selepas pulang dari menunaikan umrah, mendapat gerak atas doa yang dipohon disana untuk memulakan perniagaan dalam produk kecantikan .Yelah sebelum ni asyik menjual produk orang je.So kali ini ingin memulakan kehidupan baru dengan berniaga secara serius.

Alhamdulillah, sehingga hari ini telah masuk fasa ke 3 dalam perancangan strategik dan ianya berjalan dengan lancar. Kini dalam proses sample ujian sample. Proses ini agak rumit kerana produk yang hendak dikeluarkan nanti biarlah berkualiti dan boleh berdaya saing didalam pasaran.

Insya allah dalam 3 bulan lagi akan keluar produk yang dihasilkan dengan beberapa elemen penting yang superb . Menang membeli menang memakai.

Oleh yang demikian besarlah harapan saya agar tuan puan semua boleh memberi kata-kata semangat kepada sya agar dapat menaikkan aura positif dikalangan kita semua.

Boleh email ; qalbupower@gmail.com
dan slot komen diruangan komentar dibelah kanan.



                                         Bersama Tuan Kamarul pengasas jutawanproduk.com



Monday, June 16, 2014

Bagaimana nak buat jika anak tidak mendengar kata







Soalan ibu,bagaimana hendak mengatur anak yang tidak mahu mendengar kata dan susah hendak diatur.

Jawaban:

 Caranya begini jika ibu dan bapa nya bekerja:

1). Meminta maaf sama anak jika sering marah dan meninggalkannya untuk bekerja, sehingga membuat dia sedih .

2). Setiap malam sempatkan minimum 1/2 jam untuk main bersama dengan mematikan HP, TV dan gangguan lain. Cari permainan yang plg disukainya.  Boleh  juga mengurut anak sekitar 1 menit sebelum dia tidur. Hal2 yang dilakukan walaupun hanya beberapa menit dalam sehari, jika fokus dan tepat sasaran, hasilnya sangat berkesan. Bermain dengan anak 1/2 jam dengan perhatian fokus bisa lebih “terasa” di dalam hati anak daripada bermain bersamanya sekitar 3 jam tapi sambil nonton TV atau pegang HP.

3). Bila waktu rehat di pejabat,  usahakan untuk menelpon dia  Sampaikan bahwa Mamah kangen lagi kerja, pengen cepet pulang ketemu dia. Lakukan hal ini sekali setiap hari. Tanya khabar sahaja. Yang penting anak merasa Ibunya tetap memikirkan dan membayangkannya saat di pejabat. Setiap kali telpon mungkin minimum 1 menit.

4). Ayah-nya minta maaf atas ke-”galak”-an yang pernah membuat anak takut. Ketika orang tua terlalu “galak”, anak jadi akan berusaha untuk membuat hatinya sedikit “mati rasa”, sehingga lain kali ketika dimarahi, hati-nya tidak akan terlalu sakit. Risikonya adalah, ketika anggota keluarga yang lain berperilaku lebih lembut, seakan-akan tidak mampu. Karena “mati rasa” anak membuat dirinya kurang biasa  menerima ucapan atau perilaku-perilaku yang lebih lembut. Ketika hati anak sudah lebih lembut, anak akan merasa lebih mudah menerima apa yang di ucapkan oleh orang tua. Pastikan sebelum meminta anak melakukan sesuatu, selalu sampaikan tujuannya untuk apa. Sehingga anak merasa bahwa dia harus menurut bukan karena sekedar harus nurut, tapi dia merasakan bahwa sesuatu yang harus dilakukannya itu bermanfaat untuk dirinya.

5). Ketika semua di atas sudah dilakukan dan anak masih susah di atur, cari waktu yang tenang, kemudian tanyakan ke anak apa lagi yang bisa dilakukan dengan dia (alternatif) supaya dia merasa senang main dengan ibu dan ayahnya...paling penting meminta ampun dan izin dari Allah.






Teknik menghilangkan sifat pemarah anda menggunakan terapi qalbu








Teknik menghilangkan sifat pemarah anda

Banyak teori yang menjelaskan mengapa seseorang bisa menjadi seorang pemarah. Dalam konsep Terapi qalbu, semakin sederhana sebuah teori, semakin mudah dipraktekkan dan semakin mudah pula usaha untuk mengatasi masalah.

Jika seseorang memiliki watak pemarah dan juga merasa bahwa orang tua-nya dulu juga pemarah, kemungkinan terbesar watak pemarah belum hilang adalah karena luka batin atau sakit hati karena sering dimarahi ketika kecil juga belum hilang. Dalam berbagai situasi klien Terapi qalbu  yang ingin dibantu menjadi orang yang lebih penyabar, hal pertama yang saya lakukan biasanya adalah membantu klien untuk dapat sepenuhnya memaafkan kedua orang tua-nya.

Memaafkan berbeda dengan memaklumi. Ketika seseorang memaklumi orang tua-nya yang pemarah di masa lalu, sering kali watak pemarah-nya di “waris”-kan, karena merasa bahwa orang tua pada zaman dulu “marah karena sayang”. Padahal ada cara lain untuk menunjukkan sayang, selain dengan cara memarahi anak. Akibatnya di masa sekarang, anak pun mudah dimarahi karena orang tua di masa lalu sudah di maklumi.

Sehingga ada pernyataan, “Lebih baik merasa bahwa orang tua zaman dulu telah melakukan kesalahan dalam mendidik anak DAN KEMUDIAN Memaafkan Orang Tua, DARIPADA merasa orang tua tidak bersalah & menyalahkan diri sendiri.”

Dan ada banyak cara untuk menghilangkan watak pemarah. Tergantung kompleksitas kehidupan di masa kecil, menghilangkan watak pemarah bisa cepat dilakukan, bisa juga makan waktu tahunan. Cara tercepat adalah dengan cara melakukan Terapi Hati Individu. Karena luka batin atau sakit hati yang menjadi penyebab timbulnya watak pemarah bisa di gali & langsung di lepaskan.

Sedangkan salah satu cara untuk mengatasi watak pemarah dengan cara melakukannya sendiri, dengan asumsi watak pemarah disebabkan karena orang tua zaman dulu yang juga pemarah, adalah dengan melakukan hal berikut secara berurutan:
1). Tutup mata & bayangkan orang tua ada di depan anda
2). Bayangkan semua kesalahan orang tua sejak kecil yang membuat hati terluka
3). Bayangkan orang tua minta maaf atas semua kesalahan tersebut
4). Bayangkan diri anda memaafkan orang tua  & berjanji akan menjadi orang tua yang lebih baik di zaman sekarang


Wednesday, November 6, 2013

toyota le lama


KERETA TOYOTA LE TAHUN 1987















Inilah rupanya kereta Toyota LE lama tahun 1987. Berkeupayaan 1.6 cc. Kereta ini aku ambik dri bapa mertua.Cadangnya kereta ini mahu dijual.Tapi sayang pulak jika dijual baik aku je yg ambik.Ambik tu kira belilah.Pada awalnya memg banyak masalah kereta ni.Maklumkah kereta lama..

Drift Sharp problem.Minyak bocor.Asap putih bayak keluar.Mcm2 lagilah..Tapi walaubagaimanapun kereta ni tetap boleh berjalan jauh. Banyak penambahbaikan telah dibuat.Segala masalah telah dibaiki.Namun masalah enjen berbunyi semasa enjen panas masih belum settel. Dah banyak pomen pergi. Masih tak hilang bunyinnya..

Kini dah tukar sport rim besar.Gambornya takde plak..Gambar2 diatas adalah gambar semasa proses pemulihan..Nak tukar enjen turbo blaktop modal plak takde..


Monday, October 28, 2013


KHIDMAT TERAPI QALBU






Terpanggil untuk membantu sahabat2 diluar sana. Membantu dengan terapi qalbu menggunakan pendekatan yang mudah. Konsultasi dengan menghubungi no 0189806831.




URUT SARAF








Urut Saraf. Ya itulah tajuk pada hari ini dan itulah yg aku nak cerita disini. Pengalaman pergi urut urat saraf di Giant Senawang N9 oleh seorang OKU cacat penghilatan.Pada awalnya memang aku menyesal datang.Apa taknya dia hanya urut menggunakan Siku.Hanya menggunakan siku dari kaki sampailah keseluruh badan.Sakit memang terasa sampai rasa menyesal pulak.Terangkat2 kaki dan tangan aku menahan kesakitan..Lagi sakit lagi ditekannya..aduhh..

Dari bahagian belakang terus kebahagian kepala belakang dan kemudian dibahagian depan pula.Ha yang ni memang aku tak tahan.urut dibahagian perut.Dipusarnya menggunakan siku..wahhhh..hahaha..akhirnya aku boleh kontrol dan  aku pulak belajar skil daripadanya..Aku tanya mcm2 dan dapatlah sedikit ilmu..teknik urut bagi migrain dan darah tinggi begitu juga untuk kencing tidak lawas..

Letih plak nak cerita lebih2..Aku memang suka minta pandangan serta bertukar2 info serta ilmu.Sekurang2nya daptlah sedikit daripada tidak ada..



Monday, June 17, 2013





Ahlan Wasahlan bulan Ramadhan yang mulia ini yg akan tiba tidak lama lagi.Bersempena bulan Ramdhan yang akan datang pihak kami telah mendaftar niaga dengan nama Qhalifah Maju Resources.QmR pada 17.06.2013.Tarikh bersejarah ni.

Perniagaan yang akan dijalankan adalah dengan memasarkan serta menjual pelbagai jebis pakain, kain tudung serta pebagai pakain wanita mengikut fesyen terkini.Kami juga memeasarkan dan menjual gadjet serta aksesori hand phne seperti charger dan Powerbank secara online dan Ofline.

Produk pertama yang kami telah keluarkan sebelum ini ialah minyak kasturi putih, merah dan kijang.Memandangkan banyak permintaan yang tingggi serta ingin memfokuskan kepada satu keluaran.Kami telah mengeluarkan minyak kasturi merah khas untuk semua.Minyak kasturi Merah QhaliFah.Gambar akan diupload nanti.

Semoga perniagaan ini akan berjaya selaras dengan sunnah nabi kita Muhammad Rasulillah Sallawahualaihi Wasalam.

Nukilan Brotherfad
2013