Wednesday, October 16, 2019

KUALA PILAH


Tahun 2018 saya dipindahkan ke Daerah Kuala Pilah dari Seremban. Asalnya terasa juga sebab sudah 6 tahun berkhidmat di Seremban tiba-tiba kena beralih angin ke kawasan kampung.

Sudah biasa sangat dengan bunyi hon kereta dan deretan jem di jalan raya. Asap kereta, lori dan rokok bercampur di udara pun sudah terbiasa. Alah bisa tegal biasa kata orang.Walaupun tidaklah seperti Kuala Lumpur,

Seremban pun sudah saya rasa betapa peritnya jalan  dan suasana nya. Bayangkanlah kalau saya terpaksa berhijrah ke Kuala Lumpur. Bagaimanalah agaknya.?

Setelah setahun saya di Kuala Pilah. Mana mungkin boleh saya lupakan dan tinggalkan suasana kampung yang indah permai ini. Lihat sajalah perjalanan ke tempat kerja di waktu pagi.

Tak perlu ke kawasan Tanah Tinggi dah, Disini pun ada.

Ini saya belum cerita air terjun Ulu Bendol ya.

Begitulah.









No comments:

Post a Comment